Hallo Rostock! - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Marieke Mil - WaarBenJij.nu Hallo Rostock! - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Marieke Mil - WaarBenJij.nu

Hallo Rostock!

Door: Marieke van Mil

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Maart 2013 | Duitsland, Rostock

De Scandinavische gebouwen lachen me toe! Ik ben er! In Rostock. Het crossen over de Duitse snelwegen is goed verlopen en ik heb de sleutel van mijn kamer met het ontvangst van een hele behulpzame en gezellige huisgenoot ontvangen.
En nu zit ik dan hier, in de Stadtbibliothek op een Duits toetsenbord een poging te wagen de z niet voor de y te verwarren en alle underscores en trema´s als een leek op te zoeken. Internet moet nog worden geregeld, want daar willen Duitsers of geld voor of een wachtwoord en ja, dat wachtwoord heb ik nog niet! Dus de komende dagen wat reizen naar de Stadtbibliothek en even genieten van een goed boek op mijn kamer in plaats van de gebruikelijke guilty pleasure series.

In ieder geval bevalt het me hier erg goed. De mensen zijn erg behulpzaam en aardig en ik word overal hartelijk ontvangen als ik vertel dat ik een uitwisselingsstudent uit Nederland ben. ´Wirklich! Wieder eine Niederländerin, wie toll!´ Ligt dat dan aan mijn grijns van oor tot oor of vinden ze Nederlanders gewoon leuk? Eén ding weet ik wel zeker, na menig compliment van een aantal Rostockers over mijn Duits ben ik al snel over mijn verlegenheid om Duits te spreken over. En dat is stiekem ook wel zo handig, want Engels.. tja.. dat wordt hem niet helemaal hier.

Als ik eenmaal internet op mijn kamer heb, zal ik direct wat foto´s uploaden, zodat jullie ook kunnen zien hoe ontzettend mooi het hier is.

Liebe Grüsse!

Marieke

  • 12 Maart 2013 - 04:30

    Daphne:

    Hallo lieverd,

    Wat goed om te lezen dat het nu al bevalt in Rostock! Ik denk dat jij je Duits daar enorm op gaat krikken, kan je goed deze Duits ramp helpen na de zomer ;)
    Geniet van de vrije dagen en hopelijk heb je snel internet.

    Dikke knuffel

  • 13 Maart 2013 - 17:38

    Marieke Van Mil:

    Dank je schat!

    Als jij me dan Koreaans leert haha!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hee allemaal! Ik ben Marieke en 19 jaar en ga in maart op uitwisseling naar Rostock, Duitsland! Hier kan ik met jullie delen wat ik in Rostock doe en waar ik nog verder naar toe reis. See you online! Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6688

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Rostock, ich komme gleich!

Landen bezocht: