Willkommen Eltern! - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Marieke Mil - WaarBenJij.nu Willkommen Eltern! - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Marieke Mil - WaarBenJij.nu

Willkommen Eltern!

Door: Marieke van Mil

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Juni 2013 | Duitsland, Rostock

Hallo meine Lieben!!

Nog maar net op tijd vertrokken uit Dresden, zo bleek toen we terug waren. De Elbe stond op 11 meter hoog, in plaats van de gebruikelijke 2 meter en de consequenties daarvan zijn ruim in het nieuws aan bod gekomen.
Rostock is gelukkig zonnig en overstromingsvrij. Het is zelfs zo zonnig dat er iedere dag wel een barbecue door iemand wordt georganiseerd. Al moet ik zeggen dat het weer hier af en toe net zo wispelturig is als in Nederland. Het ene moment zon.. het andere moment regen. Misschien maar goed dat ik er al aan gewend ben!

Een hoogtepunt vorige week was de komst van mijn ouders! Ze zijn een volle week in Nienhagen verbleven (ten Westen van Warnemünde) en we hebben een aantal heerlijk zonnige dagen door de omgeving getoerd. We zijn met de Molli Bahn naar Heiligendamm en Kühlungsborn gegaan. Vooral Heiligendamm heeft een verbluffende indruk op me achtergelaten. Het wordt gekenmerkt door de boulevard en de witte gebouwen... O pardon, ik moet mezelf verbeteren: KASTELEN! Zeker een bezoek waard!
Daarnaast hebben we als de toeristen die we zijn een rondvaart op een boot door Warnemünde gemaakt en zijn we naar het IGA park gegaan, waar een schitterende impressie van Leonardo Da Vinci's kunst door Jan van Mil en Marieke van Mil is gemaakt.
Ondanks dat je dan op zeven uur rijafstand van Nederland zit, voelt het toch weer een beetje als thuis.

Ook heb ik afgelopen dinsdag Landeshauptstadt Schwerin bezocht. Wat een plaatje is het Schloss daar. Het lijkt uit een sprookjesboek geknipt en in het Duitse landschap geplakt te zijn. Het ironische eraan vind ik nog dat de regering er zijn kantoor heeft; in een sprookjeskasteel! Is dat een voorbode voor een happy ever after...??

Er staan hier nog een hoop dingen op me te wachten: aankomend weekend een trip naar Rügen (grootste eiland van Duitsland) en natuurlijk komen de gevreesde tentamens er ook aan. Mogelijk nog een trip naar Stockholm en dan is het eind juli weer tijd de trein naar huis te pakken en weer terug naar de Nederlandse cultuur. Heel stiekem mis ik die nuchtere Hollanders ook wel een beetje.


Liebe Grüsse,

Mariek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hee allemaal! Ik ben Marieke en 19 jaar en ga in maart op uitwisseling naar Rostock, Duitsland! Hier kan ik met jullie delen wat ik in Rostock doe en waar ik nog verder naar toe reis. See you online! Marieke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 6637

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 31 Juli 2013

Rostock, ich komme gleich!

Landen bezocht: